PROPOSTA DE PREGUNTES - CURS 2015-2016
Bloc A. Control 2a Av. Història de la Música i de la Dansa
1.
En general la música
clàssica és:
a.
Objectiva, continguda en les emocions, cortesana, refinada,
elegant, una mica superficial, i molt pobra.
b.
Subjectiva, continguda en les emocions, cortesana, refinada,
elegant, una mica superficial, però no pobra.
c.
Objectiva, continguda en les
emocions, cortesana, refinada, elegant,
una mica superficial, però no pobra.
d.
Subjectiva, continguda en les emocions, cortesana, refinada,
elegant, una mica superficial, i molt pobra.
2.
En quin
moment de la història predomina l’estètica del Neoclassicisme?
a.
Finals del segle XVII i principis del segle
XVIII.
b.
Durant el segle XVIII.
c.
Segona meitat del segle XVIII i principis del
XIX.
d.
Al llarg del segle XIX.
3.
En el Classicisme la forma Sonata és el resultat
de l’evolució d’una forma consolidada en el Barroc que és:
a.
La
Suite.
b.
El
Concert.
c.
La
Simfonia.
d.
El
Quartet.
4.
Quins tractats va
publicar Carlo Blasis?
a.
El Codi de Terpsícore,
Traité élémentaire i Théorique et pratique de la danse.
b.
Traité élémentaire i Théorique et pratique de la danse.
c.
El Codi élémentaire,
Traité Terpsícore i Théorique et pratique de la danse.
d.
El Codi de Terpsícore,
Traité élémentaire i Pratique de la danse.
5.
En quants períodes es
divideix la vida compositiva de Ludwig van Beethoven?
a.
En tres períodes: el clàssic, el de realització o transició
i el de contemplació.
b.
La vida compositiva de L. v. Beethoven no es divideix en cap
període.
c.
En dos períodes: el Romàntic i el Clàssic.
d.
En quatre períodes: el Clàssic, el Romàntic, el d’observació
i el de realització.
6.
El període preromàntic
se situa entre els anys:
a.
1770 i 1830.
b.
1770 i 1835.
c.
1975 i 1830.
d.
1975 i 1835.
7.
El moviment preromàntic
es produeix principalment a:
a.
Itàlia.
b.
França.
c.
Alemanya.
d.
Espanya.
8.
Algunes persones
ballarines i coreògrafes del període romàntic són:
a.
Maria Taglioni, Auguste Bournonville, Fanny Elssler, Carlota
Grisi i Giuseppina Bozzacchi.
b.
Maria Taglioni, Auguste Bournonville, Fanny Elssler i
Giuseppina Bozzacchi.
c.
Maria Taglioni, Auguste Elssler, Fanny Bournonville, Carlota
Grisi i Giuseppina Bozzacchi
d.
Maria Grisi, Auguste Bournonville, Fanny Elssler, Carlota
Taglioni i Giuseppina Bozzacchi.
9.
Què és el poema
simfònic?
a.
Una obra en un sol moviment, de forma lliure, per a
orquestra, que desenvolupa sense paraules i sense forma definida algun tema o
idea partint d’un element literari.
b.
Una obra en un sol moviment, de forma lliure, per a
orquestra, que es desenvolupa sense paraules.
c.
Una obra en un sol moviment en la qual es desenvolupa sense
paraules i sense forma definida algun tema o idea partint d’un element
literari.
d.
Una obra en un sol moviment, de forma lliure, per a
orquestra, que defineix algun tema o alguna idea partint d’un element literari.
10. Quina representació marca l’inici de la història del ballet?
a.
La Sylphide de Taglioni.
b.
Le Diable Boiteux de Coralli.
c.
Robert le Diable de Meyerbeer.
d.
Coppélia de Bozzacchi.
11. La trilogia de Txaikovski està formada per les obres:
a.
La Fille du Pharaoon,
Giselle i La Silphyde.
b.
El Llac dels Cignes, El trencanous i La Bella Dorment.
c.
La Bella Filla de Gant,
Il Corsario i Giselle.
d.
El trencanous, El Llac
dels Cignes i Le Diable Boiteux.
12. El lied romàntic és:
a.
Una obra en un sol moviment, de forma lliure, per a orquestra,
que es desenvolupa sense paraules i sense forma definida.
b.
És una forma que resulta de l’evolució de l’antiga Suite; es
considera el seu creador Carl Philipp Emmanuel Bach.
c.
El centre vital de l’òpera, l’ària.
d.
És una cançó per a veu solista amb
acompanyament, generalment de piano, íntim, senzill i refinat.
13. Il Barbiere
di Siviglia és una
òpera de:
a.
G. Puccini.
b.
L. van Bethoven.
c.
J. S. Bach.
d.
G. Rossini.
14. Què és el leitmotiv?
a.
Un tema musical simbòlic que representa una idea, un personatge,
un sentiment o una situació.
b.
Un estil musical.
c.
La manera de cantar dels personatges creats per R. Wagner.
d.
Un invent de R. Wagner que fa que l’orquestra soni amb més força.
15. On se situa el naixement de l’Impressionisme?
a.
Neix amb un quadre de Claude Monet, exposat a París el 1863.
b.
Neix amb un quadre de Claude Monet, cremat a París el 1863.
c.
Neix amb un quadre de Monet, exposat a París el 1865.
d.
Neix gracies a poetes com: Verlaine, Baudelaire, Mallarmé i
d’altres.
16. El nacionalisme musical i de la dansa se situa en la
història en el:
a.
Segle XX.
b.
Segle XVIII.
c.
Segle XIX-XX
d.
Segle XIX.
17. El postromanticisme és paral·lel al:
a.
Naturalisme.
b.
Impressionisme.
c.
Vanguardisme.
d.
Romanticisme.
18. En les arts en general a partir del 1870 quines dues noves tendències es
manifesten?
a.
La Nacionalista i la francesa amb l’Impressionisme.
b.
La francesa amb la Nacionalista i l’Impressionisme.
c.
L’Impressionisme la francesa amb la Nacionalista.
d.
La Nacionalista amb l’Impressionisme i la francesa.
19. El grup dels cinc era format per:
a.
Mili Balákirev, César Cuí, Modest
Músorgski, Nikolái Rimski-Kórsakov y Aleksandr Borodín.
b.
Sergei Rachmanninov, César Cuí,
Alexander Scriabin, Nikolái Rimski-Kórsakov y Aleksandr Borodín.
c.
Mili Balákirev, Hector Berlioz,
Giuseppe Verdi, Richard Wagner, Piotr Tchaikovski.
d.
Mili Balákirev, César Cuí, Ivan
Grozny, Andréi Tarkovski, Vasili Marguélov.
20. Les Sílfides és una obra de:
a.
Sergei Pavlovitx Diaghilev.
b.
Mikhail Fokine.
c.
Vatzlav Nijinski.
d.
Johannes Brahms.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada